Fazla kilo çıkmazında yeni bir gün


Merhaba herkese,

Burası da iyice ağlama duvarına döndü ancak yine yakınacak bir derdim var. Yeni oluşan bir dert değil aslında ama kendimi uzun zamandır, yani en azından son 4 senedir bu kadar çaresiz hissetmemiştim.

Konumuz kilo. Büyük şok oldunuz değil mi?


Bilen bilir, arada sırada twitter’da da bahsederim, ben eskiden baya bir şişmandım, yani Allah sizi inandırsın lisede 75 belki 80’i görmüşlüğüm var (bir süre sonra tartılmaya son vermiştim haliyle). Lise son civarı çok saçma bir şekilde iştahımı kaybettim ve 20 kilo verdim. Daha sonra ufak tefen beslenme düzeni değişiklikleriyle kilomu 55-58 arası sabitledim ve en fazla 2-3 kilo alıp vererek şu zamana kadar geldim.

Hiç bir zaman çok zayıf olacağım diye çabalamadım zamanında fazla kilolu olduğum için, zaten vücut tipim armut, istesem de çok zayıf olamam ama şimdiye kadar bir şekilde üst 36 alt 38 bedenlerde idare ediyorduk. Biraz ironik oldu zira bu bloğun açılma sebebi benim dandik bir detoks deneyimlerimi paylaşmamdı kilo almaya devam etmem değil, neyse tabii bir yandan da iyi oldu buna vesile olmasıyla.

Tedirginim, çünkü hayatımda hiç biraz kilo alıp, vermek için çabalamadığım olmadı şu ana kadar. Nedense artık ne yaparsam yapayım diyetleri, yeni beslenme düzenlerini 2 günden fazla idare edemiyorum. Hiç bir motivasyonum yok. Ancak gidişattan da memnun değilim. Şunu benden daha iyi kimse bilemez, kilo vermek cidden kafada başlıyor.

Hep aklımın bir köşesinde aldığım 7 kiloyu vermek var, ancak yeni düzene başladığım andan itibaren hayatımda dev bir tatminsizlik yaşıyorum. Bunun sorumlusu hala iş bulamamış olmam ve hayatımdaki bu tatminsizliği duygusal beslenme ile doldurmaya çalışmam galiba. Resmen denize düşüp dürüme sarılmış gibiyim.

Daha önce hiç bu şekilde hissetmediğim için dolayısıyla ne yapacağımı da bilemiyorum. Net diyet listelerini araştırıp karar aldığımda başıma gelecekleri biliyorum, şu an kilo verme değil olsa olsa kilo korumayı zar zor başarabilecek sağlıklı bir yeme düzenim var, ne zayıf ve sağlıklı kızların fotoğrafları, ne before-after görselleri ilgimi çekiyor. Sanki çıkmazdayım. Belki de hayatım boyunca diyet yapmış olmam şu an motivasyon bulamayışımın asıl sebebidir, böyle de olabilir.

Bu yazının da gideceği bir yer yok sanırım, kendi kendime konuşup duruyorum. En iyisi iştahımın biraz kapanmasını ummak, motivasyon beklemek ve bu arada en azından daha fazla kilo almamaya çalışmak.

Size hiç böyle oldu mu? Olduysa ne yaptınız?

– Berrak

Fazla kilo çıkmazında yeni bir gün” üzerine 24 yorum

  1. şu an ne kadar da motive olamadığıma dair bir tivit attım ki hemen altında senin linkin çıktı. bir yolunu bulursan paylaş ki ben de nasipleneyim.

    Liked by 1 kişi

  2. Merhaba ben 160 boyunda 58 kiloyum 65 kilodan 2 ayda düştüm şimdiki kiloma ne yaptıgımı söylecek olursam kahvaltıda herseyi istediğim kadar yedim akşam ev yoğurduna meyve ve yulaf koyarak geçiştirdim ve o gün ki açlığı yine ertesi sabah kahvaltıda canımın istediğini yiyeceğimi düşünerek bastırdım alkol yok ve dışarda yemeleride olabildiğince erken saate almaya çalıştım yani yaptıgım aslında tek öğünde dilediğini yemek sağlıksız biliyorum ama böyle tuttu ben de

    Beğen

    • ben de zayıfladığım dönemlerde benzer bir şey yapıyordum cidden işe yarıyor, ancak şimdi içimden onu yapmak bile gelmiyor. hevesim sıfır 😦 yine de teşekkür ederim ^^

      Beğen

  3. Efendim aynı dertten müzdaribim. Geçen sene son senemdi testti dershaneydi haldur huldur çalışmaydı derken 5-6 kilo aldım ve önceki senelerde de aldığım kilolarla toplanınca -bana göre- 15 kilo fazlam olduğu gerçeği yüzüme çat diye vurdu ve dayanamayıp diyetistene gittim. 3 4 ayda 8 kilo civarı verdim yaz da geldi zor olmadı fakat eve döndüğüm gibi verdiğim kiloların yarısını aldım ve almaya devam ediyorum ve diyet yapacak gücüm kalmadı
    Berrak bul bir yöntem ve kurtar bizi

    Beğen

    • hayatım boyunca istediğimde kilo verebildim, inan ilk defa böyle içimden hiç bir şey yapmak gelmiyor. Yöntemi yok bu sefer hep kafada bitirmek lazım tek yolu bu 😦

      Beğen

  4. Son 4 yıldır öyle ya da böyle belli aralıklarla ben de diyetteyim ilk başlarda gayet başarılıydı toplamda 8 kilo verdim fakat son 6 aydır tam kilo verdim derken sürekli daha fazlasını geri alıyorum. Üstelik bu son altı ay diyet tarihimde en istikrarlı olduğum dönem yasakları tamamen hayatımdan çıkardım. Bunlara rağmen sürekli kilo alıp vermek son birkaç haftadır motivasyonumu da iyice düşürdü. Vücut yapım gereği hiçbir zaman çok ince bi kız olamayağımı biliyorum özellikle bacaklarım vücudumla orantılı olmasına rağmen oldukça kalın fakat yine de en azından düz bir karna sahip olmak istiyorum. İş özgüvensizliğe dönmeden umarım bi çözüm buluruz.

    Liked by 1 kişi

  5. ben uc yildir 20 kilo vermeye calisiyorum veremiyorum denemedigim seyde kalmadi diyetisyen spor vs, en son doktora gittim ve hasimato hastaligi varmis bence kilo vermemi engelliyomus, simdi de ayni sekilde bende motivasyonum 0, iki dun duzenli beslensem ucuncu gun fast food yine,kafada bitiyo cidden ama ne kadar istesemde zayiflamak icin halim kalmadi:(

    Beğen

  6. bana boş bi mail atar mısın? bir A4 lük bi mail yazacağım istersen üzerine gtalk tan konuşuruz. Diğer mecraları kullanmadığımdan bu şekil yazıyorum:)

    Beğen

  7. ya görünüşü boşver de bir yılda 20 kilo verdim diyosun zaten bu işe sağlıksız başlamışsın bari yasşın gençken beslenmene dikkat et. kilo verme değil de bunu hayatına yansıt yani tamamen değiştir artık beslenme düzenini yaşam kaliteni arttır ve inan kendini o kadar zinde hissedeceksin ki yaptığın şey diyet değil senin hayat tarzın olacak. ayrıca yediklerinin tadını inan daha iyi alıyorsun yemek yemek, yemek yapmak daha da zevkli oluyor. Birkaç gündür sınav haftasındayım diye düzenimi bozdum saçma sapan yerlerden yiyorum diye bugün tüm gün ağrı içinde bağırsak sıkıntısı çekiyorum ve cidden sağlıktan önemlisi yok ileri yaşlardaki sıkıntıların sebebi ateroskleroz yani kilo yağlı yemek falan. kendine dikkat et

    Beğen

  8. Ben de lise döneminde 80’in üzerine çıkmıştım, aynı şekilde bir iştah kaybıyla 70’e kadar düştüm. Ve tabi yetinmeyip ince olmaya karar verdim. Yıllarca türlü diyetler denedim, her seferinde rahatlıkla kilo verdim ama en ufak bir duygusal boşluk veya buhran anında motivasyonumu kaybedip yarınlar yokmuşçasına yemeye devam ediyodum. Bu kısır döngüyü kırdığım nokta ise fitnessa başlayıp telefonuma kalori ve besin değeri sayan bir program (my fitness pal) yüklememle oldu. Fitnessa gitmeye başlayınca orda ter döktüğüm saatleri hatırlayıp yemeden önce iki defa düşünmeye başladım ki iradem normalde sıfırdır. Ayrıca ağırlık kaldırıp proteine abanmak suretiyle kas kütlemi epey arttırdım (hayır erkeksi görünmüyorum:D) Vücut ne kadar kaslıysa hareketsiz haldeyken bile çok daha fazla enerji harcıyormuş. Bu yüzden diyet yapmayıp rahat rahat yediğim zamanlarda bile kilo almamaya başladım, bu şekilde kısır döngüyü kırdım efendim. Artık diyet yapmayınca hemen kilo alıcam diye paranoya yapmıyorum, huzurluyum, tşkler.

    Liked by 1 kişi

    • Ben de kas kutlemi bi donem guclendirip o sekilde kilo sabitlemistim cidden ise yariyor. Su an hic bir seye motivasyonum yok o gazi bi alsam yaparim yine diye umuyorum 😦

      Beğen

    • Kas kutlesini artirmak icin illa ki spor takviyeli beslenmek mi gerekir yoksa sadece isin dogasina ozgu beslenmeyle de mumkun mudur?

      Beğen

      • Işin yüzde sekseni beslenme diye düşünüyorum, yeterli protein almazsan spor bir işe yaramıyor. Spor yapmadan da alınan o bol proteini kas kütlesine çevirmek mümkün değil. Yani amaç sadece kilo vermekse diyet yeterli fakat kas yapmak ve sıkılaşmak için ikisini birlikte yapmak şart.

        Liked by 1 kişi

        • dün akşam arkadaşlarla dev bir menşın halayı oluşturduğumuzda da bahsettim, spor ve beslenme işini abartınca kas kütlesi olarak kilo alınıyor ama bu sizi korkutmasın kas oranı arttıkça kilo almamaya başlıyorsunuz bir şey yapmasanız bile.

          Beğen

  9. Geçen sene bu zamanlar nescafe 3ü1 aradaya 8 küp şeker atmış olmama rağmen şuan o zamanımdan bile daha kiloluyum… sebep;
    Tabiykide amaçsızlık! Şöyle ki okul veya iş insanın hayatını bir şekilde düzene sokuyor sabah erken kalkıyorsun sabah fazla bisey yemesen bile tempoda pek açlık hissetmiyorsun en önemlisi hem ruhen hem bedenen hareket halindesin
    şuan ben yataktan kalkmak istemiyorum mutfağa gidesim gelmiyor gidersem de yemeden çıkmıyorum bir dönem bir hevesle yürüyüş yapıyordum artik onlar bile 1 2 haftadır yok
    kilo vermek için bir yerlere bağlanmak bir amaç edinmek şartmış kendi adıma bunu anladım ki hayatımdan şeker ve kola gibi şeyleri kaldırmama rağmen tartıda ibre iyi şeyler göstermiyor
    umarım geri dönüsü olmayan kilolara ulaşmadan tekrar eski tempoma ulaşırım kiloyu geçtim kendi enerjim için yükselenim ikizler sakin ev hayatı beni çıldırtıyor…
    esenlikle kal berrak

    Beğen

  10. ben de 165 boyundayım ve üniversitenin ikinci yılında 67 kilodan bi anda 52 kiloya düştüm sadece ekmek ve şekeri azaltarak.sigaranın da katkısı olmuş olbilir bilemiyorum.şimdi vize dönemiydi sıkıntı stresti derken hem yediklerime dikkat etmiyorum hem de 2 adım yol yürümeye bile acizim.amaan manken mi olucam ya kafasındayım yani.pantolonlarıma sığmamaya başladığımda motive olurum sanırım.küçük beden kıyafet motive ediyor beni ancak

    Liked by 1 kişi

  11. bence tez zamanda düzenli bir hayata dönüş yapman ( işsizliğin sona ermesi) kendiliğinden motive olmanı da sağlayacaktır. kastettiğim iş-ev arası mekik dokurken, aynı zamanda kendine zaman ayırmadığını, fiziksel ve ruhsal açlığını fark edip sağlıklı yaşam için DÜZENLİ ve SÜREKLİ bir maratona giriş yapmış olacaksın. böylelikle mevcut kendini yenileme isteğin de ortaya çıkacaktır.

    Liked by 1 kişi

    • aynen öyle, ne zaman çalışsam hep hayıflanacak başka şeyler olurdu, uyku yetmezliği, eğlence yetmezliği…

      ama ilk defa bu kadar uzun süre işsiz kalıyorum ve ilk defa cidden iş bulamıyorum hop ne oluyor yemeğe sarılıyorum.

      cidden iş hayatı insanı düzene sokuyor, iş hayatı olmasa da yaşamak için zorunlu olarak içine girmek zorunda olduğun o tempoya ayak uydurma zorunluluğu..

      Beğen

  12. Merhaba Berrak, oncelikle hayatimin 3te 2sinin diyette gecmis olmasindan, yine yine ve yine diyette olmamdan, ve hala kilo problemim olmasindan oturu seni coook iyi anladigimi belirtmek isterim. Bir de en basta sunu belirteyim, fotograflarini ilk gordugumde zayif ama cok kilo aldim yaaa triplerinde bir kiz oldugunu dusunmustum, gorundugu kadariyla yine de fazla kilon yok ama bu kadar ugrastigina gore seni rahatsiz edecek kadar var. Her zaman soylerim hayatimda bir ozelligimi degistirme sansim olsa o da yiyip de kilo almama ozelligi olurdu, cunku benim icin yemek bir amac, yemek icin yasayanlardanim ve beni haftasonu ne yapalim sorusu degil haftasonu ne yemeye gidelim sorusu heyecanlandirir. Bu hic bir zaman degismeyecek ama ben degismek zorunda oldugumun farkindayim, cunku bunun bir sonu yok. Şunu farketmeli bir kere, istedigini giyme ozgurlugu de istedigini yeme ozgurlugu kadar onemli. Ben artik kilo alma meselesini bir hastalik gibi gormeye basladim, surekli dikkat etmek ve bununla yasamak zorundayiz. 2 senedir pek sevemedigim bir iste calisiyorum ve bu beni surekli depresif olma haline itti, e bir de ustune diyete girmek demek depresyonun dibine vurmak demek cunku bazen size keyif veren tek sey yemek olabiliyor. 2 senedir surekli diyet yapip bozuyordum. Haftaici yemeyip haftasonu deli gibi abaniyordum haliyle bozulan metabolizma sonucu acliktan olsem dahi kilo veremiyodum. Cesitli diyetisyenler denedim, ac kalip ayda 1-2 kilo verdigimi goruce daha cok sinirlenip daha cok yedim. Derken bir kac ay once yeni bir diyetisyene gittim ve cok memnun kaldim. Digerlerinin deginmedigi tahlil sonuclarina degindi, mesela kilo verememe sebeplerimin insulin direnci kaynakli oldugunu soyledi. Diger diyetisyenler max 10 dakikada gorusup yollarken, bununla ilk gorusmemiz neredeyse 1 saat surdu. Olay sadece diyet listesi hazirlamak degil bunu hepimiz biliyoruz, onemli olan gerekli motivasyonu saglamak hatta bence bir psikolog gibi yaklasabilmek meseleye. Her neyse bana gerekli motivasyonu ve gucu sagladi, benim basarimi kendi basarisi, basarisizligimi da kendi basariszligi gibi gordu ki Bu gercekten cok onemli. Sayesinde 8 kilo verdim, kilo verdigimi gordukce mutlu oldum, yemek yerken aldigim hazzi yemeyerek de almaya basladim, kesinlikle sonuc gormek gerekiyor aksi takdirde insan isyan edip inadina yiyor. Yemegin yerine yuruyus koymaya calistim ve 1 saatlik aksam yemegi keyfimi onunla gecistirmeyi denedim, izmirde yasiyosun bu konuda cok sanslisin cik sahile her gun 1 saat yuru. Arkadaslarimla bi yere gidince de cay-kahve ve tabi ki sigara ile idare ettim, yani bi noktadan sonra sunu diyosun yedim bitti e ne oldu, 5-10 dakikalik bi zevk, 10 dk sonra yiyince de ayni yemeyince de. Tabii her zaman oyle olamiyor .Bu ara motivasyonumu kaybetmis bulunmaktayim, biraz sıkıldim ve yemek yine cok cazip geliyor o yuzden ucundan tutmaya calisiyorum insallah devam edecegim. İstersen sana diyetisyenimin iletisim bilgilerini verebilirim ama istanbulda, sartlari zorlayip gelebilirsen bi gorun derim :). Cok uzattim ve dagildim sonuc olarak bu bizim hayattaki sanssizligiimiz, biz bununla yasayacagiz, malesef bunu degistirmek icin yapabilecegimiz hic bir sey yok 😦

    Liked by 1 kişi

    • yorumun için çok teşekkür ederim, hayatımda 1 kere diyetisyene gittim, başkasının dikte ettiği şeyi yapamıyorum allah nasıl bir ego nasıl bir özgür ruh vermişse lanet olsun hahaha.

      onun yerine bana motivasyon gelince ya da aklıma cidden yatarsa bir yöntem o zaman yapabiliyorum ama cidden kilo verme ve sağlıklı beslenme konusunda tek bir gerçek var o da kişininn özgür iradesi ve memnuniyetiyle kendi istemesi. Bende şu an olmayan şey yani..Motivasyon.

      Beğen

  13. Ben de senin gibi hissettim tabi ki. Genel olarak hep kilolu biri oldum ve büyük ölçüde verdiğim dönemler de oldu. Yıllarca geri alıp vermenin sonucunda artık geçen günlerde kendi kendime isyan ettim. Sürekli buna dikkat etmek zorunda olduğum için, bu konu kafamı sürekli yorduğum için, o kadar çabalara rağmen geri aldığım için, tüm arkadaşlarımla aynı yaz tatilini geçirip aynı şeyleri yiyip içmemize rağmen kilo alıp eve dönen ben olduğum için vs 🙂 Gerçekten diyet yapmak istemiyorum ve insanı mutsuz ediyor. Markete alışverişe gidince zaten çoğu yiyecek yasaklı oluyor. Genellikle de sonu o yasaklı yiyeceklere saldırmak oluyor. Sonuç olarak yapmaya karar verdiğim şey Paul Mckenna’nın Sizi Zayıflatabilirim kitabını almak oldu ve şu anda tek yaptığım yemekleri yavaş yavaş yemek, çiğnerken çatalı elimden bırakmak ve yutana kadar elime almamak. Böylece farkettim ki zaten çoğu sağlıksız yiyeceklerin/junk foodların bi lezzeti yokmuş. Nasıl bağımlılık yapıyorlar bilmiyorum ama kesinlikle sebzeleri çiğnerken aldığım lezzeti almıyorum. Ayrıca karnımın doyduğunu farkedince bırakıyorum ve genelde tabağım bitmemiş oluyor. İlk günler daha az yiyecek artıyordu ama şimdi midemin küçüldüğünü ve daha az yediğimi farkediyorum. Ayrıca bu düzene başladığım günden beri hiçbir zaman “aay çok şiştim, keşke o kadar yemeseydim” noktasına gelmedim. Böyle yemek yemek kesinlikle daha güzel çünkü en azından çok sevdiğim yemek yeme işinin hakkını veriyorum 🙂 Eskiden asıl lezzetleri fark etmiyormuşum bile. İstersen kitaba bir göz at zaten incecik bir şey bi gecede bitirdim ben.

    Beğen

  14. 69 u gördüğüm bu sıralarda bana da bir şeyler oluyor Berrak! Bıktım ve bıktım. Lisede 3te sürekli diet yaparak55 kilodayken(kendimi parçalamama rağmen olmuyordu. ya kiloalıyordum ya da sabit kalıyodu). lise 4 te 73leri gördüm. Kendimi kasmadan tekrar 62lere indim ve gayet fittim. 55teki vücudumdan daha hoş bir görünüme sahiptim. her neyse. yine kilo vericem diye diyete başlayıp baya kilo aldım ve löpür löpür etler fırtlamaya başladı benden.

    kendimizi rahat bırakmak önemli olan. zaten sen body positivyle bu işi çözmşsün.

    Darısı bizim başımıza

    Beğen

yorumunu paylas!

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s